Dubai dröm

Natten i Dubai kändes som år för att det var så stort. Redan när vi kom så kollade vi vilken gate vi ska till på morgonen, sedan gjorde vi vandringar på flygplatsen, lite shopping, vi åt lite och sen var det bara att vänta. Vi hittade plats i närheten till gate A11 (det är sjukt stort här, vi fick ta tåget för att komma till A-delen)
Vi bestämde att vi går i god tid till gaten ( resfebern fortsätter) och när vi kommer fram så det visar sig att vår flyg avgår från B17! Så vi spraaaaaang och sprang, och vi kom fram i god tid som tur! Vi kan inte resa utan extra äventyr! I alla  fall nu är vår flyg redo for oss! Så akta Bangkok vi är på väg!

DUBAI

Efter att ha resfeber i två dagar, så idag vaknade jag utan problem en kvart innan min väckarklocka skulle ringa. Vi packade sista grejer, kollade upp allt, åt mycket frukost och sprang nervöst runt hemma har vi packat in oss i världens minsta bil som rymmer 7 pers men utan någon bagage. Så vi åkte som sardiner i en ask, men ack, vi var så taggade!

Åh,  jag älskar Emirates, deras service, mat, och flygplan! De är bästa helt enkelt. Flighten gick super bra, och även våra älskade polacker som var flygrädda tyckte att det gick bra.

Just nu sitter vi och spenderar tiden på flygplatsen i Dubai, och det går inte att beskriva detta flygplats ( kan inte föreställa mig hur kul är själva staden) Vi gick och gick och gick och gick (skojar inte, vi gick i en och halvtimme) sen visade sig att det som vi sökte inte fanns där och vi gick tillbaka, och bestämde att bege oss mot vår gate och leta något ställe att äta på- då visade sig att det finns en typ tunelbana som man kan ta att komma till olika delar av flygplatsen. Sjukt! Spännande!

Det pirrar i magen när jag tänker på att det är bara själva början till våran familjetrip.
Jag älskar definitivt att resa.  Och de som är med mig är väldigt bra resekompanjorer :)
Känner redan idag att mina magmuskler är mycket starkare. Vi har väldigt kul ihop. Stackars andra som inte forstår oss.

Nu ska vi sova lite, eller se på någon film..
5 timmar kvar tills vår flyg till BKK avgår!

puss, M

äntligen är dagen här! och förlåt.

Jag är sämst på att hålla orden. Jag skulle skriva här men det gick sisådär. Jag ligger efter med berättelsen från Skeikampen, Sedan år 2014 började gälla har jag hunnit jobba två veckor på två jobb, göra massa andra saker och den dagen har äntligen kommit! Imorgon(idag, om 13 timmar faktiskt!!) ska jag på semester och då ska det hända grejer!
I tisdags har jag hunnit missa Stockholmtåg, dricka öl på favvo Olearys, åka nattbuss till huvudstaden för att hinna fika med underbara Sonia och Paulina och prata om lite vad som hände på sistone, sen hinna fixa mig i håret och lyxa till med ögonfransar-extensions…
jag är hemskt trött och har jätte ont i halsen, men nu gäller det!