Barcelona, I'm in love!

Jag har hittat tusen bilder på det fantastiska staden, men jag hinner inte ladda upp alla.
Nästa inlägg kommer bli full av Barcelona. Nu ska jag ha prov, prov och prov.
Har klarar engelska muntligt med darrande händer. Nu tråkiga idrottsteorin.
Snart ska jag fika i solen med coola Alex och gå igenom guidningen som ska vara bästbäst.
Längtar till kladdkaka och te på Lilla cafe, och längtar ännu mer till Barcelona.
Puss.

Barcelona ♥

Jag är kär!

days untill

Varför måste jag hela livet ha problem med föräldrarna? De kan aldrig förstå att jag vill börja (!) bestämma själv.
Nu, igen har de problem med att jag vill åka till Polen på sommaren. 'Du var där nyss' 'Du reser hela tiden' 'Du är aldrig hemma' . Nu börjar de hota mig med att de ska ge mig inga pengar alls om jag ska dit. Undrar vad som händer om jag får stipendium och ska åka till London på språk resa, men vi får se.
Nu gäller det att nedräkna dagar till Barcelona
kvar tills vi åker: 7dagar!

Tiden går så otroligt fort. Snart är jag där, njuter av allt värme, mat, alla frukter och stranden.
Vad jag längtar!

Polen ♥

MIN POLEN-RESA I KORTHET:
Jag hann med allt, fick panic under landning men sen var det bara bra. Lite jobbigt med alla tåg åkande, men det var
så skönt och träffa de två! Vi öppnade champagne och gick runt på stadens finaste torg och sakta sakta kom hem. Vi skrattade, pratade, skojade, tog massa hopp bilder som blev misslyckade och fick panik när vi såg någon taxi-polis-liknande bil. Deras student dagen var bra. Jag gick in i klassrummet i mina solglassögon och alla blev ganska chockade. Sen fick jag vara med på alla klassbilder och det var gulligt. På avslutningen  har de fått sina betyg och olika presenter, så de var glada. Vi åkte till stan och tog en kall,jättegod reeds-öl. Vi gick och fixade en grej på guldbutiken och jag köpte det finaste ring jag någonsin sett. Sedan försvann den och det gjorde mej mycket ledsen. Jag hade en nattlig utflykt och där någonstans försvann den tyvärr.

Hade ångest hela två dagar.

Den tredje dagen blev det lite bättre, då har vi fikat med en kompis, hade picknik på lite off ställe, och spelade lite biljard med white russian. Sedan har jag åkt vidare och skulle göra överaskning men tåget blev försenad och det blev lite sen överaskning, men lika kul. Därifrån åkte jag och skulle ta flyg. Sista stunder var hemska. Jag hade STRESS, för allt var sen och gate skulle stängs då jag kommit till flygplatsen. Jag mötes med en otrevlig värdinna och skyndade till säkerhetskontrollen. Efter en timme var jag tillbaka. Kom hem och det kändes konstigt att vara i  det bästa Sverige igen.

här kommer bilderna:

där syns det fina ringen...
och jag har typ inga mer bilder.

Nu, tillbaka till verklligheten, imorgon är måndag. och jag vill inte.