грибы


Mys söndag det blev. Och en väldigt grå söndag. Jag vaknade vid 12 nya tiden, gick upp duschade och gick till centrum med mål att köpa mjukis byxor och lämna mina trasiga skor. Men så var det rea på monki, och på bikbok, och jag nästan inte hittade mjukis. Men till slut hade jag köpt massor med kläder, och mina mjukisar. Sen satt jag hemma och hade det mysigt med ljus och skön musik. Runt fyra-tiden kom mamma och pappa hem, de var i skogen och plockade svamp. De fick massa trattkantareller och vi lagade super god sås med de och pasta. Så satt vi i vardagsrummet och pratade svamp i någon timme till, sen fick jag diska en hög och så följde jag med några på bio. Efter filmen träffade vi söta Emelie och Markus som var där och åt och skulle se på TinTin med Sami och några till. Vi stod vid de och pratade någon stund och sen tog vi fika på Mc Donalds i Lindvreten. Nu är jag tillbaka i soffan. I huvdet känns fortfarande lite yr och jag behöver nog ta några polska bli-frisk-på-en-natt-piller. Imorgon är det stor dag.










det var massor och lite till!



steka med lök, smör och lite vitlök,

koka pasta, lägg det på pastan. Mums!

det är så lätt att laga de och det är så gott! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0