estudiar y té caliente

Sitter och pluggar till provet i Samhällskunskap. Jag tycker att det är rätt spännande med hela historia. Det är faktisk jätte mycket som har hänt under det senaste 100 år. Enda jag har svårt med är politik. Jag förstår inte det bara, det går inte. Har ungefär tjugo frågor kvar och jätte jätte mycket te.  Jag ska köpa polsk te imorgon, för imorgon är jag ledig. Och lönen kommer då också! Så det gäller att betala räkningar, spara till Barcelona-resan och min extremt stor skuld. Men jag kommer klara det. Jag tror det...

Igår fick jag papper om att jag 'inte erhållts någon stipendium i år' och det gjorde mej jätte ledsen. Jag ville gråta och gråta. Men i stället så klädde jag på mig varmt, gjorde varm choklad och åkte till stan bara för att.  Jag gick runt och gick runt och tänkte på allt och ingenting. Och kollade på människor och  fönster  där folk  gick runt i sina kök och lagade mat. Efter någon timme bestämmde jag mig kolla om kanske Charlotte var förtfarande på jobbet då visade sig att jag kom perfekt då hon skulle sluta,så jag gick runt nära där hon jobbar liten stund tills hon blev klar och så kom Marcus dit också! Och han har rakad sin mustash! Jag fick chock, men fast han ser hellt annorlunda ut så han passar i det också. Han berättade om sin dag, och så bestämmde vi och gå ut och ta en öl. Det var så mysigt med de två, vi satt och pratade och skrattade. Och sen blev det sent och vi gick mot tunnelbana station.
Den där kvällen blev jätte lyckad fast den började så hemskt. Hoppas verkligen att jag får det andra stipendium då.

Nu ska jag plugga de tjugo frågorna till, och sen ska jag drömma om hur det va i 50-talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0