fredag utan-lön-dag. Så jag var också jätte irriterad. För att jag inte fick mitt lön, så jag inte betalade Barcelona-resan, hoppas det blir inte något problem om jag betalar på måndag.

Mysig dag idag. Vaknade jätte seg, och dushade, tog på mig massa kläder och träffade Rosanna i Slussen innan skolan, har skrivit prov i svenska idag och haft världens tråkigaste naturkunskap-lektion. Eller den var inte tråkigt, den äldre lärare är dåligt på att undervisa. Hon vill att vi ska vet allt, och pratar om allt annat, stackars hon. Tyckte synd om henne när andra elever blev jätte irriterande. Hon är ju så gullig. Jag älskar de äldre lärare, fast de undervisar inte så bra så har de den här passion i det de berättar och det ämne är deras liv liksom. Det är så fscinerande att det inte finns. Efter skolan har jag handlat lite goda saker på supermarket Polonia, och läste att all kärlek är den första, på tymbark-dricka-korken. Och sedan åkte jag till söta Sandra som fick besök av sina syskon och bjöd oss på mat och så spelade vi ett roligt spel då man drack lite av det goda v.

Jag saknar idag. Jag menar att jag saknar olika saker idag. Jag saknar vår. Jag saknar mina älskade väninnor, jag saknar Johanna och Palle, jag saknar Esterka (men hon kommer hem om ungefär 20 timmar!) Måste sova nu att orka med allt imorgon. Lite kvällste innan jag somnar. Te är bästaste jag vet. Älskar han som kom på att man torkar blad och sätter in det i kokat vatten. Så underbar smart människa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0